Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
  • Nasza szkoła

    Nasza szkoła jest edukacyjną wspólnotą dzieci, rodziców i nauczycieli. Cieszymy się sobą i cieszymy się nauką! To naprawdę jest możliwe! Razem z naszym patronem Arkadym Fiedlerem wędrujemy po kraju i świecie szukając tego co mądre, piękne i dobre.

  • ZDOBYWANIE WIEDZY

    Nasi młodzi Europejczycy uczą się języka niemieckiego i angielskiego. Dzięki współpracy z Instytutem Konfucjusza, chętni uczą się też języka chińskiego! Znajdujemy przyjaciół zarówno wśród ambasadorów jak i wśród krakowskich przedszkolaków.

  • ZABAWA I SPORT

    Nuda - to nasz wspólny szkolny wróg. Dlatego wspólnie muzykujemy, śpiewamy, tańczymy, malujemy, recytujemy, bawimy się w teatr, surfujemy po Internecie, redagujemy własne gazety, jesteśmy potęgą sportową. U nas każdy może zostać gwiazdą, bo każdy jest niepowtarzalny!

  • Ekologia

    Realizujemy projekty ekologiczne, regionalne oraz zdrowotne i profilaktyczne. Świat jest piękny i czeka na swoich odkrywców! Edukacja może być radością - tylko w Szkole Podstawowej nr 114 w Krakowie!

ŚWIETLICA

Nasza świetlica to miejsce, w którym dzieci codziennie bawią się, uczą, tworzą i rozwijają się...

Zobacz więcej ...

Galeria

Galeria zdjęć- wydarzenia, spotkania, uroczystości, imprezy i inne...

 

Zobacz więcej ...

Z patronem przez świat

Razem z naszym patronem Arkadym Fiedlerem wędrujemy po kraju i świecie szukając tego co mądre, piękne i dobre.

Zobacz więcej ...

Dzień Drzewa w Stoczternastce

W roku szkolnym 2014/2015 grupa nauczycieli zgłosiła do Kuratorium Oświaty Innowację Pedagogiczną pod nazwą „Drzewo mój Przyjaciel”.

Jednym ze sposobów realizacji tej Innowacji był projekt, aby w naszej szkole odbył się tzw. „Dzień Drzewa”. Taki właśnie dzień miał miejsce 2.02.2015 r. Prawie wszystkie prowadzone w ten dzień lekcje, niezależnie od przedmiotu i wieku dzieci, dotyczyły drzewa bądź lasu. Ten sposób prowadzenia lekcji, mający formę bloku tematycznego, służy rozszerzaniu i pogłębianiu wiedzy na dany temat a także uświadamia uczniom, że życie i otaczający nas świat, to pewna całość, a nauki o niej nie można dzielić na niepowiązane ze sobą przedmioty (taki holistyczny sposób podejścia do nauczania prezentuje już od dawna edukacja zintegrowana, gdzie istota sprawy zawarta jest właśnie w słowie „zintegrowana”).

Uczniowie dużo dowiedzieli się o drzewach, ich znaczeniu w życiu człowieka i w szeroko rozumianej kulturze. Poza tym, było inaczej niż zwykle, a to już wystarczy, aby wzbudzić zainteresowanie tematem, zachęcić do aktywności i twórczego działania. A oto lekcje jakie odbyły się 2.02 w naszym „Dniu Drzewa…”

  1. Dorota Szopa: „Drzewko matematyczne” – działania w zakresie do 10. (1d).
  2. Anna Józefiak: „Plastelinowy las” – prace z plasteliny(1c)
  3. Marta Klima: „Drzewo w różnych porach roku” - rysunek drzewa w programie Point (3b)
  4. Paulina Sempek: „Tacy sami, a jednak inni” – zastosowanie metody drzewa decyzyjnego przy rozwiązywaniu problemów. „Drzewko matematyczne” – mnożenie i dzielenie (3c)
  5. Religia: Elżbieta Pobożniak „Drzewo poznania dobra i zła”, „Drzewo życia”.(x)
  6. Język polski: Lucyna Kowalkowska „Drzewo w przysłowiach i aforyzmach” – w pracy wykorzystano technikę drzewa (6b), „Drzewo – symbol wiecznotrwałej miłości w micie o Filemonie i Baucis”. (5b), „Drzewo w malarstwie” – prezentacja, opis wybranego obrazu. (4b)
  7. Język angielski: Katarzyna Dykiel „drzewo – a tree” – budowa drzewa, rodzaje drzew, ciekawostki o drzewach.
  8. Język angielski: Kamila Bukowska „Tropical Forest - lekcja kulturowa” – struktura lasu tropikalnego, obrazkowy słownik kształtów liści, 7 najstarszych drzew na świecie, najwyższe drzewa na świecie, drzewa o dziwnych kształtach.
  9. Historia: „Las i drzewo w zwyczajach zwyczajach wierzeniach dawnych ludów”, „Wierzenia Słowian związane z drzewem” – symbolika drzew, mitologiczne stworzenia zamieszkujące lasy. - Magdalena Kotlarska
  10. Matematyka: „Jak obliczyć wysokość drzewa” - Piotr Leśkiewicz (klasy 4-te i 6-te)
  11. Przyroda Kamil Nowakowski: „Poznajemy las i jego mieszkańców”, „Las – najwspanialszy dar natury”.
  12. Godzina wychowawcza: „Drzewa – pomniki naszej przyrody”, lekcja tematyczna połączona z oglądaniem wystawy prac uczniów. – Piotr Leśkiewicz (4b), Lucyna Kowalkowska (5b)
  13. Iwona Piotrowska "Tajemnice drzewa"
  14. Irena Noga "Drzewo - ćwiczenia stylistyczne” (6b)
  15. Elżbieta Masłowska "Drzewko matematyczne"
  16. Plastyka, informatyka: Ewa Smok "Drzewo - korzystamy z poznanych programów", "Drzewo w malarstwie i grafice"
  17. Kultura fizyczna: D. Stoś "Ćwiczenia kształtujące - naśladowanie drzew ruchem", "Budowanie drzewa z własnych ciał - ćwiczenia uspakajające (X)

Hol szkoły ozdobiła wystawa pięknych prac plastycznych, wykonanych przez młodsze dzieci na warsztatach plastycznych, prowadzonych przez p. Izabelę Potrzebowską, w ramach współpracy z Katolickim Domem Kultury. Były to makietki drzew, trójwymiarowe obrazki przedstawiające drzewa we wszystkich porach roku oraz widoczki, do wykonania których użyto wysuszonych, barwnych, jesiennych liści. Na górnym holu można było obejrzeć wystawę prac uczniów klasy 5a przedstawiającą dąb - pomnik przyrody (opieka p. Bożena Mikoś).

Wszystkim nauczycielom i uczniom, dzięki którym „Dzień Drzewa w Stoczternastce” mógł zaistnieć, bardzo serdecznie dziękujemy.

W imieniu grupy wdrażającej Innowację Pedagogiczną

Lucyna Kowalkowska

Zobacz zdjęcia

LIBRUS e-Dziennik

Plan lekcji

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Stołówka szkolna

Stołówka szkolna

KARTA ZGŁOSZEŃ NA OBIADY

Jadłospis

Zgłoszenie rezygnacji z obiadu

(do godz. 8:00) - tel. 781888285

Jakość powietrza

Partnerzy